Köpvillkor

Allmänna villkor

Du måste vara 18 år för att få beställa hos oss, är du yngre måste du ha målsmans godkännande.

Beställning sker normalt endast via vår hemsida, ej via telefon eller e-post.

Beställning är bindande. Om något blev fel när du gjorde beställningen hör då av dig omgående via e-post eller sms så ska vi försöka att hjälpa dig.

Vi förbehåller oss rätten att neka beställningar eller kunder.

Vi reserverar oss för felskrivningar, faktafel, förändringar och slutförsäljningar.


Priser

Samtliga priser på hemsidan anges i svenska kronor (SEK).

Priset som visas i varukorgen vid beställningstillfället är det pris som gäller. Priser kan komma att ändras såväl upp som ner utan förvarning, men detta påverkar inte redan gjorda beställningar.


Betalning

För närvarande betalar du via Stripe.com där du kan välja mellan kort eller Swish.


Frakt

Fraktkostanden baseras på vikt.

Vi levererar alltid med Post Nord.

Vi kan i dagsläget tyvärr inte leverera till länder utanför Sverige.


Leveranstid

Leveranstiden är 2-5 vardagar. Varor skickas 2-3 ggr per vecka. Ibland är leveranstiden längre till följd av problem hos Post Nord. I s'llsynta fall har leverans dröjt ända upp till 2 veckor efter det att försändelsen är inlämnad till Post Nord, normalt sett tar det 1-2 vardagar dock.


Felaktig adress eller ej avhämtad försändelse.

Om en försändelse kommer i retur till följd av kundens misstag eller undlåtenhet tas en kostnad på det verkliga fraktpriset + 7% av totalt ordervärde (dock minst 10 kr) ut. Resterande belopp återbetalas.


Reklamation

Har du fått fel vara eller en trasig/skadad vara, kontaktar du via e-post eller sms så vi kan åtgärda felet.

Vi återbetalar inom 1 vecka.

Vid reklamationer är du som ansvarar för att försändelsen kommer fram till oss medan vi står för den eventuella returfrakten när reklamationen blivit behandlad.

Vi följer konsumentköplagen vid reklamationer och vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Vi rekommenderar därför att du i första hand vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Du kan även använda av EU-kommissionens webbplats för klagomål.


Garantier

Vi har 1 års garanti på alla våra varor. Observera att garantin endast avser ursprungsfel, d.v.s. fel som uppkommit på grund av fel i tillverkningen och liknande. Förslitningsskador eller skador som uppstår på grund av handhavandefel ersätts inte.

Om du har ett garantiärende kontakta via e-post eller sms så vi kan åtgärda felet.


Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter du mottagit dina varor. Detta gäller under förutsättning att varorna återlämnas oanvända i oförstört skick. Avdrag görs från det återbetalade beloppet om varorna minskat i värde till följd olämplig hantering/paketering. Rent generellt kan man säga att vi måste kunna sälja varorna igen som nya.

Vid ångerrätt gäller att du själv får stå för fraktkostnader, både till er och tillbaka till oss, samt att det är du som ansvarar för att försändelsen kommer fram till oss i nyskick.

Återbetalning sker av hela varans belopp minus de kostnader för frakt vi har haft.


Force Majeure

Vi är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Denna sida använder cookies för att bl.a hålla reda på din kundvagn och besöksstatistik.
Genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.